Raziskovanje priložnosti, prepoznavanje vašega ciljnega trga, razvoj edinstvene ponudbe in izbira kanalov so pomembni koraki pri trženju vašega podjetja in dobre prakse pri vodenju uspešnega marketinga!
Katerih je PRVIH OSEM KORAKOV za profesionalno in učinkovito marketinško poslovanje? Kako se lotiti uspešnega marketinga, ki prinaša vrhunske rezultate?
- Izvedite tržno raziskavo
Raziskava trga je ključni del razvoja vaše marketinške strategije. Gre za zbiranje informacij, ki omogočajo vpogled v razmišljanje vaših strank, nakupovalne vzorce in lokacijo. Poleg tega vam lahko tržna raziskava pomaga narediti začetno napoved prodaje, spremljati tržne trende in opazovati, kaj počne vaša konkurenca.
- Profilirajte svoje ciljni trg
Promocija vašega izdelka ali storitve vsem je lahko draga in neučinkovita. Združevanje ali segmentiranje vaših potencialnih strank na podlagi določenih značilnosti vam bo pomagalo osredotočiti vaša tržna prizadevanja.
Na splošno segmentacija temelji na dejavnikih, kot so:
- Geografija
- Kje živijo?
- Kje delajo?
- Demografija
- Spol
- Starost
- Stopnja izobrazbe
- Poklic
- Dohodek
- Vedenje
- Kaj je glavni razlog, zakaj bi uporabili vaš izdelek ali storitev?
- Kaj jih pri vaši blagovni znamki pritegne?
- Kakšne so njihove stopnje uporabe vašega izdelka ali storitve?
- Kje običajno pridobivajo informacije o vaši vrsti izdelka ali storitvi?
- Življenjski slog in vrednote
- Kakšne so njihove družinske razmere?
- Kaj cenijo v svojem življenju?
- Kakšni so njihovi hobiji in interesi?
- Imajo otroke?
- Ali imajo hišne ljubljenčke?
Vaš ciljni trg bi moral imeti potrebo po vašem izdelku ali storitvi in biti pripravljen plačati za vašo ponudbo.
- Prepoznajte svojo edinstveno prodajno ponudbo (USP)
Pomembno je definirati, kaj počnete drugače, in znati to posredovati potencialnim strankam. Običajno to odraža vaše posebno znanje ali veščine. To so:
- Kaj vam je pri vaših izdelkih in storitvah najbolj všeč?
- Katere posebne sposobnosti ali znanja imate?
- Zakaj vaše stranke pridejo k vam namesto k vašim konkurentom?
- Kakšne koristi imajo vaše stranke z nakupom vaših izdelkov ali storitev?
- Katere vidike na splošno izpostavite, ko neznancem opisujete svoje podjetje?
- Razvijte svojo poslovno znamko
Vsako podjetje ne glede na velikost, verjetno potrebuje blagovno znamko. Znamka je več kot logotip, barva ali slogan. Dobro artikulirana blagovna znamka se čustveno poveže z vašimi ciljnimi strankami in sporoča, kdo ste, za kaj se zavzemate in kaj lahko zagotovite.
- Izberite svoje tržne poti
Čeprav jih je na voljo veliko, upoštevajte svojo ciljno skupino, ko se odločate, katero boste uporabili. Na voljo so tiskani, radijski, televizijski in digitalni mediji. Marketing je eden izmed tistih orodij, ki bo svetu povedal za VAS! Tako ne boste ostali neopaženi.
- Postavite si cilje in proračun
Tržni cilji vam bodo pomagali določiti, kaj želite doseči s svojimi marketinškimi aktivnostmi. Vaši cilji morajo biti PAMETNI: specifični, merljivi, dosegljivi, ustrezni in časovno zasnovani.
Prav tako boste morali dodeliti proračun svojim marketinškim dejavnostim. Vaš proračun za trženje bo moral vključevati elemente, kot so:
- razvoj in vzdrževanje spletnih strani
- strategija optimizacije iskalnikov
- oblikovanje blagovne znamke
- tisk promocijskega materiala (vizitke, brošure, napisi itd.)
- oglaševanje
- donacije in sponzorstva
- zaposlovanje osebja za izvajanje tržnih dejavnosti.
- Ustno izročilo:
Vaše stranke so ključ do vašega uspeha, zato je pomembno skrbeti zanje in spodbujati njihovo zvestobo. Zagotavljanje izjemnih storitev za stranke lahko spodbudi ljudi, da se vračajo in vas loči od vaših konkurentov.
Strategije za ustvarjanje zvestobe pri strankah vključujejo:
- redno komuniciranje s strankami prek družbenih medijev, blogov ali e-novic
- zagotavljanje spremljanja po prodaji
- izpolnjevanje vaših obljub
- naredite “dodaten kilometer” in zagotovite koristi, ki presegajo prvotna pričakovanja
- uporaba povratnih informacij in pritožb kot priložnosti za izboljšanje storitev
- poslušanje strank
- usposabljanje osebja za storitve za stranke in osnovne prodajne procese.
- Spremljanje konkurence:
Spremljajte svojo konkurenco in trg – tako boste vedno v koraku s časom! Obenem pa se posvetite tudi rdeči niti, ki izhaja iz grafične podobe in ciljne skupine, ki ste si jo predhodno ustvarili.
Pomembno je, da redno spremljate in pregledujete svoje marketinške dejavnosti, da ugotovite, ali dosegajo želene rezultate, kot je povečana prodaja. Na začetku bi morali vsake tri mesece pregledati svoj tržni načrt, da zagotovite, da vaše dejavnosti podpirajo vašo strategijo. Ko bo vaše podjetje bolj uveljavljeno, preglejte svoj načrt in uvedite nov izdelek ali storitev. Spremljajte svojo konkurenco in trg – tako boste vedno v koraku s časom!
Dejavnosti spremljanja lahko vključujejo redno (mesečno) pregledovanje vaših prodajnih številk ali spremljanje dejavnosti strank med oglaševalsko kampanjo. Prav tako lahko dostopate do brezplačnih analitičnih orodij in jih pregledate, da ugotovite učinkovitost svojih kampanj na družbenih medijih ali spletnih mestih.
Več na: www.magentia.si