Po podatkih iz julija 2022, YouTube še vedno zaseda drugo mesto na lestvici najbolj priljubljenih socialnih omrežij.
Čas je, da se naučite kaj je YouTube SEO …
Za tiste, ki se na YouTube širite iz Googla – torej ste do sedaj izvajali Google SEO, na svoji spletni strani – bo ta prehod še najbolj preprost.
YouTube SEO namreč deluje po pravilih, ki so zelo podobna pravilom Googlove optimizacije (to pa zato, ker je YouTube v lasti Googla).
V tem prispevku se bomo posvetili osnovam YouTube SEO-ta; od keyword research pa do YouTube pravil. Po prispevku se lahko orientirate s pomočjo kazala spodaj …
Poglavja
Keyword Research se za YouTube SEO dela posebej
V SEO-tu so ključne besede vaše vsebine enake iskalnim nizom, ki jih iskalci vpišejo v Search Engine (ang. spletni brskalnik).
Če recimo neki iskalec v Google vpiše iskalni niz “dnevna soba,” se bo najprej pojavila vsebina, katere ključna beseda je “dnevna soba.”
In še nekaj – ko omenjamo Search Engine najprej pomislimo na Google, Firefox, Brave brskalnik, DuckDuckGo itd. Za vsako od teh moramo raziskavo ključnih besed delati posebej, saj noben brskalnik ne deluje popolnoma enako.
Vemo pa, da ima YouTube svoj search engine. Zato je pomembno, da tudi na YouTubu keyword research naredimo izključno za YouTube.
Pomagate si lahko z YouTube Autosuggest (ki deluje po enakem principu kakor Google Autosuggest), in raznovrstnimi YouTube Keyword Research orodji (ta so sicer pogosto plačljiva).
Zakaj je pomembno, da ločite med Googlovimi keywords in YouTube keywords | Ebonitete.si – Bonitetne informacije
Nekatere spletne strani obravnavajo vsebine, ki so “priljubljene” samo na Googlu. Primer takšne spletne strani je stran Ebonitete.si.
S svojo vsebino se ne morejo razširiti na YouTube, ker vsebina bonitetne informacije na tej platformi nima dovolj velikega interesa.
Če Ebonitete.si ne bi preverila iskalnega volumna te ključne besede na YouTubu, bi veliko delo šlo v nič.
Kje vse je potrebno uporabiti ključno besedo
Uporaba ključne besede v YouTube SEO je zelo podobna uporabi ključne besede v Google SEO, npr. v prispevkih kot je ta. To boste hitro opazili tudi sami.
- naslov posnetka (čim bolj na začetku)
Ključna beseda se vedno pojavi v naslovu prispevka, včasih v takšni in drugačni obliki. Če ključno besedo uporabite na začetku naslova, bo to prineslo še malenkost več obiskovalcev.Če je odločitev med tem, da postavite ključno besedo na začetek ali pa, da naslov izgleda “naravno,” se odločite za drugo opcijo, saj ta iskalcem bolj ugaja. - opis posnetka
Opis posnetka (oz. video description) lahko smatrate kot Meta opis na Google. Je kratko besedilo, ki se pojavi pod naslovom.
Tudi to mora vključevati ključno besedo, da YouTube indeksu še natančneje nakažete o čem govori vaša vsebina.
- thumbnail
To je “slika” posnetka. Upoštevajte, da je to prva stvar, ki jo iskalec opazi, saj slika najbolj “stopi v oči.” YouTube zna prebrati besedilo, ki se morebiti pojavi v thumb-nailu – zato je pomembno, da ključno besedo uporabite tudi tukaj.
- tags (#)
Tags oz. oznake so neke vrste ključne besede, ki so prepoznavne po lojtrci pred njimi (npr. #seo). Te so YouTubu v pomoč pri kategoriziranju vaše vsebine posnetka, zato tudi v njih uporabite ključno besedo.
Prav tako lahko služijo širjenju obsega vašega posnetka – YouTube bo vaš posnetek prikazal večjemu občinstvu, a pozor!
Pretirana, ali neustrezna uporaba tag-ov je lahko kaznovana iz strani YouTuba, v tem primeru se vaš posnetek ne bo uvrstil.
Uporaba ključne besede na Paintball-Ljubljana | Laser tag
Spletna stran Paintball-Ljubljana.si se je s svojo vsebino razširila tudi na YouTube. Njihov video za laser tag je dober primer optimizacije posnetka. Spodaj lahko pogledate posnetek. Pozornost usmeritev uporabo ključne besede “laser tag.”
Ključno besedo je potrebno uporabiti tudi v posnetku …
Naslov, video description, thumbnail in tags so samo “ogrodje” dejanskega posnetka, kar za YouTube (in za gledalce) seveda ni dovolj.
Najpomembnejše je, da ključno besedo uporabite tudi v posnetku samem. Zakaj to deluje?
Google je s svojo tehnologijo dovolj napredoval, da lahko tudi prepozna izrečene besede. Živi dokaz tega so podnapisi, ki so na voljo v skoraj vsakem YouTube posnetku.
Ključne besede – še posebej, če so te poslovenjene, ali samo kratice (npr. SEO, copywriting, ipd.) – je potrebno izreči v:
- začetku posnetka
Svetovni SEO mojster Neil Patel svoje posnetke skoraj vsakič prične s ključno besedo. Če je ključna beseda “SEO,” bo video pričel z besedami “SEO for beginners.”
Se vam ne zdi, da je YouTube SEO v tem praktično identičen Googlovi optimizaciji?
- na koncu posnetka
Tudi proti koncu posnetka se navežite na ključno besedo – lahko povzamete vsebino ali pa predlagate, da si gledalci več preberejo na blogu.
Če se vam zdi, da ključne besede ne morete v kontekstu uporabiti tako, da se sliši naravno, je raje ne uporabite.
- sproti v govoru
Če je naslov vsebine “Kako optimizirati blog,” vi pa 55% časa razlagate kaj je optimizacija, se beseda “blog” v vašem govoru ne bo pojavila prav pogosto. Pazite, da se držite rdeče niti – s tem bo uporaba ključne besede prišla sama.
- vizualni napisi v posnetku
Kot smo omenili v prejšnjem poglavju, Google zna brati besedilo iz slik. Izkoristite to tako, da ključno besedo tudi vizualno prikažete v posnetku.
Napisi v posnetku na Prvafina.si | Odkup & prodaja terjatev
Posnetek v blog opisu je pogosto brez govora, saj format bolj ustreza blogu samem. V tem primeru se ključne besede pogosteje pojavljajo kot vizualni del posnetka. Primer tega je YouTube posnetek za odkup in prodajo terjatev na Prvafina.si.
Kako graditi YouTube SEO backlinke za boljšo uvrstitev
Backlinki so povezave, ki se pojavljajo na drugih spletnih platformah ali socialnih omrežjih. O backlinkih najpogosteje slišite, ko se pogovarjamo o optimizaciji za Google, potrebni pa so tudi v YouTube SEO.
Graditi jih je precej lažje, saj ljudje raje pogledajo video, kakor preberejo blog.
Backlinkov za posnetke si sploh ne rabite graditi sami – če dosežete, da si gledalci med seboj pošiljajo vaš posnetek, se avtomatsko gradijo novi backlinki.
Recimo, da prijatelju želim pokazati posnetek, ki sem ga pravkar pogledala, in mu posnetek pošljem preko Instagrama – uporabila sem drugo spletno platformo.
Ta nato posnetek deli dalje preko Facebooka, in povezava se širi dalje po različnih spletnih platformah.
A zakaj se bi ustavili tukaj? Grajenje povezav lahko poteka v obe smeri. V opisu posnetka lahko zgradite povezave na vašo spletno stran, in hkrati:
- ponudite sorodno vsebino bralcem ter
- zgradite backlink za blog zapis
Backlink za posnetek, zgrajen v blogu | Magus.si – Bolečine v križu
Spletna stran Magus.si dela predvem na širjenju in izpopolnjevanju svojega bloga.Pri tem pa niso pozabili na YouTube SEO. Backlinke za posnetke, ki pogosto nimajo besedila, gradijo kar z blogi.
Poglejte si primer backlinka za YouTube posnetek v prispevku Bolečine v križu.
YouTube SEO pa še vključuje en pomemben del …
Seznanite se s pravili YouTuba
YouTube SEO je sicer zelo podoben Google SEO-tu, vendar se pravila objavljanja na YouTubu kar močno razlikujejo od teh na Googlu.
YouTube je zelo previden glede plagiiranja, kar pomeni, da je vaš posnetek lahko hitro odstranjen, če uporabite kakšno glasbo v ozadju, ali umetnino brez dovoljenja avtorja.
Prav tako morate upoštevati različne “guidelines;” paziti, da ne uporabljate neprimernih besed, itd.
To je najosnovnejše kar morate vedeti o YouTube SEO. Več si lahko pogledate v spodnjem posnetku. Opazujte tudi, kako je sestavljen posnetek sam …