Večina SEO optimizatorjev, ki šele začenja svojo SEO kariero, največkrat enači vsebinski marketing in SEO optimizacijo na področju pisanja blogov za spletne strani (po pravilih SEO), manj pa jih je že tistih, ki razume, da je SEO optimizacijo potrebno implementirati za različne vrste spletnih formatov na internetnih straneh (npr. za pristajalne strani, produktne strani, kategorije izdelkov v spletnih trgovinah, vstopne strani, itd…).
Hkrati se, za potrebe SEO optimizacije, večina ustvarjalcev vsebin, osredotoča predvsem na eno vrsto spletnih vsebin, ki bi naj znatno prispevali k boljši SEO optimizaciji. In to je bloganje.
Tisti, ki so dlje časa v ustvarjanju vsebin (ne samo pri pisanju blogov) vedo, da je formatov spletnih vsebin, ki jih je smiselno pripravljati (po ustreznih SEO smernicah) nešteto. Statistične strani, round up vsebine, intervjuji, review strani, infografike in podobno, so samo nekatere izmed njih.
Obenem je na povezavo med vsebinskim marketingom in SEO optimizacijo potrebno gledati tudi iz vidika zornega kota različnih spletnih platform. Pravzaprav vseh platform, kjer objavljamo spletne vsebine in je njihova opaznost in vidnost povezana z uvrstitvijo oz. umeščenostjo teh vsebin, v primerjavi z drugimi.
Vsepovsod, kjer se je potrebno “potruditi” priboriti boljšo uvrščenost, vidnost in opaznost spletne vsebine na neki platformi, je potrebna optimizacija vsebine. Na YouTube platformi je prav tako potreben SEO, saj so video vsebine prav tako, zraven kakovosti, popularnosti in svežine, podvržene boljši optimizaciji.
Enako velja za vsebine v obliki pdf. Pdf dokumenti so pravtako indeksirani in uvrščani ter prikazani na Googlu. Za njihovo večjo vidnost in opaznost je prav tako potrebna SEO optimizacija…
Za lažje razumevanje, si je najprej treba “naliti čistega vina” okrog tega kaj sploh je vsebinski marketing (iz praktičnega vidika, nas, malih podjetnikov).
Kaj (vse) je vsebinski marketing
Navkljub 100 in 1 zapisu in pojasnilom na internetu o tem kaj je vsebinski marketing, je za nas, male podjetnike, ki služimo kruh z rednim ustvarjanjem spletnih vsebin, vsebinski marketing, VSE. Tudi ta zapis. Pojavljanje na socialnih omrežjih je vsebinski marketing. Bloganje je vsebinski marketing. Biti prisoten na forumu je vsebinski marketing.
Celoten naš nastop na spletu je vsebina. Kakšne cilje zasledujemo (z različnimi vrstami spletnih vsebin) je drugo. Na nekaterih platformah zasledujemo izključno višje uvrstitve, večjo izpostavljenost in več obiska. To je SEO. In to delamo za potrebe biti bolje viden na iskalnikih.
Drugod ne uporabljamo nujno SEO pristopa, sigurno pa “korigiramo, modificiramo, testiramo in spreminjamo” vsebine z namenom, da dosegamo druge marketinške cilje (npr. izboljšanje dosega vidnosti naših objav na družabnih omrežjih, izboljšanje števila ogledov YouTube vsebin, itd…).
Poleg tega pa, kot že rečeno zgoraj, SEO cilje (ki so, strogo gledano, cilji izboljšati uvrstitve naših spletnih strani na Googlu), dosegamo tudi z različnimi formati spletnih vsebin.
Ko združujemo upoštevanje SEO smernic in ostalih smernic, s katerimi zasledujemo druge marketinške cilje, pravimo, da izvajamo integrirani marketing, s katerim ena vsebina, posredovana na različne načine (z npr. različnimi teaserji) prispeva k zasledovanju več marketinških ciljev, na različnih spletnih platformah.
Primer: Vsebinski marketing pristajalne strani, kjer je opisana bonitetna ocena
Na primeru na povezavi (ali na sliki) lahko vidite kako sta povezana vsebinski marketing in SEO optimizacija na pristajalni speltni strani ebonitete.si, na kateri je predstavljena bonitetna ocena. Natančno (in SEO optimizirana) vsebina na ebonitete.si pojasnjuje kaj je bonitetna ocena podjetja, hkrati pa tudi kako se izračunavajo bonitetne ocene podjetij in kaj nam te povedo… Celotno besedilo sledi aktualnim SEO smernicam:
Primeri kjer je zaželena SEO optimizacija različnih vsebin
SEO optimizacija ni “obvezna oz. nujna” za vsako vrsto spletne vsebine.
Objava na forumu ne potrebuje SEO naslova, meta opisa, H oznak, alt označevanja na slikah, itd…. Enako velja za objavo na družabnem omrežju. A to ne pomeni, da s temi objavami ne zasledujemo marketinških ciljev.
Po drugi strani, pa se vsaki objavi, ki je indeksirana in prikazana v iskalniku, priporoča SEO optimizacija (če želimo, da je ta objava uvrščena v iskalniku (Google) višje).
V spletnih trgovinah je priporočljivo SEO optimizirati najrazličnejše vsebine (kategorije izdelkov, blog poste, posamezne izdelke, stran o nas, vstopno stran, itd…)
Primer SEO optimizacije kategorije vzmetnic v trgovini Pohištvo123.si
Na spodnji sliki je prikazano kako je SEO optimizirana spletna vsebina v trgovini Pohištvo123.si, v kategoriji, v kateri je prikazana ponudba najrazličnejših vzmetnic. Bodite pozorni na (odebeljeno) besedilo v opisu vzmetnic (vzmetnice, najboljše razmerje med ceno in kvaliteto, mehkejše ali trše ležišče, žepkasto vzmetenje, trša ležišča, spominska pena, itd…). Podrobnosti SEO optimizacije kategorije vzmetnic najdete na povezavi vzmetnice Pohištvo123:
LinkedIN article je smiselno SEO optimizirati, bloge na internetnih straneh je smiselno optimizirati, pdf brošure je smiselno optimizirati, youtube vsebine je smiselno optimizirati, itd…(svoj čas je bilo, (ne vem če še drži) smiselno optimizirati celo objave na Twitterju (ker jih je Google prikazoval v iskalniku).
Dodaten NAMIG:
- če vas resnično zanima kako se v celoti povezujeta vsebinski marketing in SEO optimizacija, ni narobe, če si učinkovite in delujoče primere dobrih praks, ogledate pri vaših konmurentih (v vaši paanogi). Tisti, ki se slučajno nahajate v panogi dodatkov za avtomobile (npr. aditivi za motorje, , čistila za šobe dizelskih motorjev, dodatki dizlom, ipd..), obvezno poglejte kako vsebinski marketing in SEO optimizacijo integrira in izvajajo pri podjetju aditivi Euroton.
- zelo uporabne in praktične ter s primeri prikazane primere Google optimizacije, smo predstavili tudi v prispevku Kaj je in kako deluje Google optimizacija